Nils och jag har varit i Boden. Vi har hälsat på min vän och före detta kollega. Hon bor magiskt fint vid älven. Det har varit enastående bra. Bara så härligt att njuta lugnet, sitta och sticka tillsammans med varandra och tända ljus som sällskap när barn och hund sover. Att prata, sporra och reflektera över livet och det som det för med sig. Tänk om vi kan fara till Italien tillsammans. Tänk att jag bara över några dagar fått så mycket energi och styrka att ta nästa steg.

Vi har pratat om våra styrkor. Våra inställningar till våra medmänniskor, till vardag och jobb. Om vad som är viktigt här i livet och om framtiden. Hon planerar för garnbutik. Jag planerar för att hitta en ny inriktning, ett nytt jobb.

Jag har fått nya garner, nya idéer till projekt att genomföra. Nils har skratt, lekt med hunden och sovit alldeles för korta stunder under dagarna. Vi har lyssnat på tystnaden och tänkt tankar som vi inte tänkt på länge. Magi, på ett alldeles bra sätt. Jag är ny.

