Det har gått ungefär en tredje del av bloggutmaningen #blogg100. Jag har nästan klarat utmaningen, två dagar har jag missat att göra något inlägg och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det. Det har varit en månad med mycket baciller, tokhektiskt på jobbet och dessutom en vardag att försöka hantera, överleva i och hitta stunder att njuta i.

Nu är det ljusare. Solen kommer att lysa allt mer och det kommer att vara ljust både när vi säger hej då till varandra på morgonen och när vi åter förenas på eftermiddagen. Jag hoppas också att något av en arbetsro kan infinna sig på jobbet. Att jag lyckas tänka lite långsammare och jobba lite mer fokuserat. Nu är det full fokus på att få klart årsredovisningen, planera allt för kommunikationskickoffen i nästa vecka och skapa tid för att göra en plan för den fortsatta varumärkesimplementeringen. Jag vill också ge mig tid till inspiration och reflektion. Dagens påfyllnad blev http://www.webbstrateg.nu/framtidens-kommunikationsavdelning/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+webbstrateg+%28Webbstrateg.nu%29&utm_content=Netvibes, men också dialogen med @kommunchef kring intranät, epi och relate. Det är så fränt med twitter för vi är alla öppna för en dialog och kontakt, att skapa relationer.

Jag har också blivit mer medveten om vikten om balans i mina viktigaste grejer: familj, träning & jobb. Jag har på allvar kommit igång med yogan. Det är ju bland det bästa som har hänt mig. Att ge dig tid på mattan är livskvalitet. Det gör att jag mår bra och blir en bättre mamma och sambo. På väg till mig är också en ny matta, ett block och ett bolster. Det kan inte blir en bättre start på en bra yogavår. I dag testade jag Hatha igen. Lustigt nog blev jag rätt trött efter passet. Jag som annars brukar bli fylld av energi. Samma reflektion hörde jag några andra också få.

